Dankzij jouw werk loopt de afdeling op rolletjes. Je vult alle noodzakelijke randvoorwaarden in om er voor te zorgen dat de juiste mensen de juiste adviesaanvragen kunnen behandelen, zorgt ervoor dat de adviesaanvragen compleet zijn en bereidt in die zin de wekelijkse “intakes” voor.
Je hoeft hiervoor geen inhoudelijke kennis te hebben. Wel check jij of alle stukken compleet zijn.
Naast dit zogenaamde “inboeken” in het zaaksysteem, bewaak je de tijdigheid en verwerk je data. Je plant en organiseert (afdelings)overleggen en ondersteunt het afdelingshoofd administratief bij projecten.
Concreet komt je werk neer op:
Je beoordeelt de compleetheid van adviesaanvragen op hoofdlijnen en boekt ze in, in het zaaksysteem zodat adviseurs ze onder elkaar kunnen verdelen;
Je plant afspraken voor (bouw)inspecties en toezicht (afhankelijk van de wensen van adviseurs);
Je ondersteunt het afdelingshoofd met het maken van afspraken, plant en notuleert (afdelings)overleggen en ondersteunt bij projecten;
Voor een soepel verloop van de werkzaamheden en de sfeer op de afdeling regel je jubilea, verjaardagen (bloemetje), maak je (inkoop)ordernummers aan e.d.
Je verricht, net als je collega-ondersteuners, een deel van je werkzaamheden – circa 30% - voor de Afdeling Industriële Veiligheid;
Je hebt affiniteit met de ondersteuning van technische collega's en/of publieke veiligheid;
Je bent beschikbaar op dinsdag, donderdag en vrijdag (andere dagen remote / thuiswerken mogelijk) en flexibel inzetbaar. Ook bij eventuele langlopende crises.
Je hebt geluk want je komt in een team waar de sfeer goed is en mensen hart hebben voor het brandweervak bij de Veiligheidsregio en bereid zijn een stapje meer te zetten voor elkaar. De meeste collega’s in het team hebben een technische achtergrond of hebben ervaring bij de Brandweer. Dat jij dat niet hebt is voor ons geen probleem. Wel vinden wij het fijn als je ervaring opgedaan hebt binnen een (hulp)dienstverlening.
We zoeken een snelle denker die accuraat werkt, collegiaal is en stevig in de schoenen staat. Je bent van nature nieuwsgierig en toont interesse in de werkzaamheden van de afdeling. Je stelt je dienstbaar/ondersteunend op. Jij kan je vastbijten in je werk; je wil het beste uit jezelf en uit je team halen.
Daarnaast neem je mee:
Mbo-4 werk- en denkniveau;
kennis van en ervaring met zaaksystemen (wij gebruiken PowerBrowser);
aantoonbare ervaring in een administratieve functie. Als die ervaring is opgedaan in een technische omgeving of bij één van de hulpverleningsdiensten Brandweer, Ambulancezorg, Politie of de overheid is dat een pré;
ervaring en handig met Office-pakketten;
interesse in het adviesvak en de werkzaamheden van de collega’s op de afdeling. En niet in de laatste plaats de contacten die zij onder meer bij gemeenten, de Omgevingsdienst, evenementenorganisaties en zorginstellingen onderhouden. In die zin ben je je bewust van je omgeving en de organisatie waar je werkt;
Samen maken we de regio veiliger is onze missie. Dit doen we voor de veiligheid van de inwoners van onze 24 gemeenten. We werken aan het voorkomen van incidenten en het verkleinen van risico’s in de regio én we staan 24/7 paraat voor de bestrijding van incidenten, klassieke rampen en moderne crises. Daarvoor bundelen we de krachten van inwoners, ondernemers, bestuurders, partners, hulpverleners en onze medewerkers. We zijn zowel een netwerkorganisatie als een krachtige hulpdienst.
Administratief ondersteuner Risicobeheersing is een gevarieerde functie die ertoe doet. Onze adviseurs rekenen op jou om ze te ondersteunen bij hun werkzaamheden. Tevens bieden we je de uitdaging de komende jaren de registratie mee op orde te brengen. Je komt bovendien terecht in een werkveld dat volop ontwikkeling is en in een hardwerkend, positief ingesteld team.
Daarnaast bieden wij:
Heb je naar aanleiding van onze vacature nog vragen? Dan kan je bellen of mailen met Rob van den Hurk (Afdelingshoofd Gebiedsteam 06-25512810 / rob.van.den.hurk@vrmwb.nl). Vanwege de kerstvakantie kan het enkele dagen duren voordat u een reactie krijgt. Voor algemene vragen over de sollicitatieprocedure of werken bij de Veiligheidsregio kan je mailen naar werkenbij@vrmwb.nl.
De sollicitatiegesprekken zijn gepland op donderdagmiddag 16 januari 2025.
Solliciteren kan eenvoudig middels onderstaand formulier. We zien je cv en korte motivatie graag tegemoet. Na ontvangst nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Onze vacature blijft openstaan tot we de juiste kandidaat hebben gevonden.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.