Speciaal voor de strategische denker, de tactische adviseur die gevraagd én ongevraagd advies biedt, iemand die meewerkt aan projecten en deze ook kan leiden. Bouw mee aan een toekomstbestendige organisatie en maak impact op maatschappelijke vraagstukken! Benieuwd hoe?
Als adviseur speel je een cruciale rol in het versterken en toekomstbestendig maken van onze afdeling Risicobeheersing. Je bent een sparringpartner voor het managementteam en denk mee in strategische en tactische vraagstukken. Je adviseert ons zowel gevraagd als ongevraagd over beleidsmatige en organisatorische onderwerpen. Waar nodig word je ingezet bij projecten waarbij je zowel als deelnemer of als projectleider gevraagd kan worden.
Je werkt mee aan het vormgeven en uitvoeren van ontwikkelingsplannen voor de komende jaren, waarbij je een belangrijke bijdrage levert aan de verdere doorontwikkeling van Risicobeheersing. Hierbij houd je rekening met de gevolgen van de maatschappelijke veranderingen die van invloed zijn op ons werk.
Daarnaast zet je je in voor het versterken van de samenwerking tussen omgevingsdiensten en gemeenten met de VRGZ. Je bouwt actief aan een netwerkorganisatie die samenwerking en kennisdeling stimuleert.
Een andere belangrijke taak is de implementatie van risicogericht werken binnen onze organisatie. Je zorgt ervoor dat deze aanpak goed wordt geïntegreerd in onze processen en beleid en dat deze aansluit bij onze visie op risicobeheersing in de toekomst.
Met jouw inzet help je de afdeling naar een hoger niveau te tillen.
De afdeling Risicobeheersing van de Brandweer Gelderland-Zuid bestaat uit de teams Omgevingsveiligheid, Toezicht en Handhaving, Brandveilig Leven, Veilig Bouwen en het team ondersteuning. Samen zetten wij ons in voor een veilige samenleving.
Je werkt direct samen met de teamleiders Veilig Bouwen, Omgevingsveiligheid / Ondersteuning en Toezicht en Handhaving / Brandveilig Leven. Ons team en vakgebied is flink in ontwikkeling. Dit komt mede doordat onze omgeving steeds meer van ons vraagt om risicogericht te adviseren. Als adviseur kom je dan ook in een dynamische omgeving te werken waarbij je telkens uitgedaagd wordt mee te bewegen in die ontwikkeling.
Wil je meer weten over het werken bij de Brandweer Gelderland-Zuid of wil je ervaringsverhalen lezen van jouw toekomstige collega’s? Scroll dan gerust door onze nieuwe website!
Werken bij de brandweer – VRGZ
Romee Schimmel – strategisch beleidsadviseur brandweer – VRGZ
Bryan Bouwer – Specialist incidentbestrijding en vrijwilliger – VRGZ
Deze vacature wordt tegelijk in- en extern uitgezet. Ben je interne kandidaat en heb je op dit moment een vaste aanstelling, dan word je vast aangesteld in deze functie. Heb je momenteel een tijdelijke aanstelling of ben je vrijwilliger, dan word je in eerste instantie tijdelijk aangesteld. Het doorlopen van een assessment kan onderdeel zijn van de procedure.
Jij bent de adviseur die wij zoeken wanneer je affiniteit hebt met het inrichten van een netwerkorganisatie. Hier gebruik jij jouw goede communicatieve vaardigheden voor. Zowel in gesprek als schriftelijk kom jij helder over en ben jij een fijne gesprekspartner. Jij bent daardoor sterk in het onderhouden van in- en externe contacten en zo mag jij jezelf gerust een echte netwerker noemen.
Daarnaast heb jij aandacht voor kwaliteit en beschik je over een analytisch vermogen. Je bent iemand waar collega’s graag mee samenwerken en je wordt gekenmerkt als een flexibel persoon.
Wij denken verder dat voor het vervullen van deze functie het volgende nodig is:
Bij Brandweer Gelderland-Zuid zorgen we met ongeveer 800 brandweervrijwilligers en ruim 200 beroepsmedewerkers voor de brandweerzorg in de hele regio. We werken verspreid over 36 brandweerposten en zorgen voor zowel incidentbestrijding als risicobeheersing. Daarmee dragen we in belangrijke mate bij aan een veilige leefomgeving. Brandweer Gelderland-Zuid maakt, net als Ambulancezorg en Crisisbeheersing, deel uit van de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid. We tonen eigenaarschap, zijn resultaatgericht en staan midden in de samenleving.
Meteen enthousiast? Wij ontvangen graag uiterlijk zondag 12 januari jouw motivatiebrief en cv.
De sollicitatiegesprekken vinden plaats op vrijdag 17 januari op post Wijchen.
Heb je nog vragen over deze interessante functie, neem dan gerust contact op met je toekomstige collega’s. Natuurlijk kan je ook contact op nemen met Maarten Kiers, teamleider Toezicht & Handhaving / BVL op 06 12 55 89 21. Hij vertelt je graag meer over de functie.
Het maakt niet uit waar je bent geboren, waar je in gelooft en van wie je houdt. We zijn voorstander van het hebben van verschillende leeftijden, kwaliteiten en achtergronden in ons team.
Wij stellen acquisitie naar aanleiding van deze vacature niet op prijs. Delen wel!